Köpvillkor

KÖPVILLKOR

Företagsinformation

Rosenbad i örebro AB
Organisationsnummer559398-0674
Telefonnummer: 019-18 66 22
E-postadress: info@rosenbad-inredning.se
Adress: Långmossevägen 1, 702 36, Örebro

1. Priser och betalning

Priserna anges inklusive moms (25%) och är de som gäller vid köptillfället. I kundvagnen ser du totalbeloppet inklusive alla avgifter. Betalnings- och fraktvillkor specificeras i kassan beroende på valda alternativ. Företag, kommuner och myndigheter ser priser exklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

 

2. Försäljning till minderåriga

Vi ingår inte avtal med personer under 18 år utan målsmans godkännande.

 

3. Fraktkostnad

  • Fri frakt vid köp över 499 kr.
  • Beställningar under 499kr: 89 kr i fraktkostnad (ej möbler/skrymmande varor).
  • Möbler och skrymmande produkter: 400 kr i fraktkostnad.
    Alla fraktpriser anges inklusive moms.

 

4. Leveranser

  • Lagerförda varor: 1–4 arbetsdagars leveranstid.
  • Varor från centrallager: 10–14 arbetsdagars leveranstid.
  • Kan vi inte leverera inom utsatt tid meddelar vi dig via e-post.

 

5. Leveranssätt

  • Privatpersoner: DB Schenker Ombud – du får SMS/avisering för uthämtning.
  • Företag: DB Schenker Parcel – leverans direkt till leveransadressen.
  • Möbler & skrymmande varor: Levereras på pall/halvpall via DB Schenker. Avisering sker dagen innan leverans.

 

6. SMS-avisering

Ange mobilnummer vid beställning för att få avisering om var du kan hämta ditt paket.

 

7. Outlösta försändelser

Om ett paket inte hämtas ut debiteras en hanteringsavgift på 459 kr, oavsett köpsumma. Detta täcker våra administrativa och logistiska kostnader.

 

8. Betalningsvillkor

Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout (faktura, delbetalning, kort, direktbetalning via bank).
Klarnas fullständiga villkor: [Länk till Klarnas villkor]

 

9. Ångerrätt och returer

Du har 14 dagars ångerrätt från att du mottagit varan, enligt distansavtalslagen.

  • Returfrakt: 150 kr (dras från återbetalningen).
  • Produkten ska returneras i nyskick i originalförpackning.
  • Vid skadad/missad originalförpackning kan ett värdeminskningsavdrag på upp till 100% göras.

 

OBS! Ångerrätten gäller inte för ej uthämtade paket.

 

10. Returadress (till Happynest)

Happynest Interior AB
Salamandervägen 16
702 36 Örebro

 

11. Transportskador

Om paketet är skadat vid leverans:

  1. Anmäl direkt till DB Schenker och få ett reklamationsnummer.
  2. Mejla oss reklamationsnumret + ordernummer.
  3. Märk mejlet med "Transportskada".

 

12. Garanti & Reklamation

  • 2 års garanti på de flesta produkter.
  • 10 års garanti på LED-belysning i lampserien Asteria (UMAGE).
  • Reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen upp till 3 år.

13. Hämtning i butik

Vid upphämtning av paket i butik visas ordernummer i kassan. paket finns att hämta i butik vanligtvis efter 24 timmar på vardagar beroende på butikens öppettider. Ej hämtat paket efter 7 dagar debiteras kund 89kr. 

 

Vid tvist som vi inte kan lösa följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.